Quick wil meer sla verkopen
De fastfoodketens werken aan hun imago. Na McDonald's steekt nu ook Quick van wal met een gezondheidscampagne. De klanten van Quick krijgen vanaf nu een folder toegestopt over evenwichtige voeding. Ze kunnen ook deelnemen aan een wedstrijd waarbij 400 deelnemers kans maken op een gratis sportstage. Maar de klanten van Quick krijgen niet alleen informatie ingelepeld. Ze hadden al langer de mogelijkheid om in hun hamburgerrestaurant een slaatje te bestellen, maar nu zijn er ook complete menu's met sla in plaats van frieten.
'Nu vertegenwoordigen de slaatjes 5 procent van onze totale omzet. Het zou leuk zijn als we naar 10 procent kunnen groeien', zegt topman Jean-Paul Brayer van Quick. Maar toch blijven hamburgers het belangrijkste uithangbord van de fastfoodketen. 'Sla wordt door geen enkele restaurantketen gezien als het belangrijkste product en dat is geen toeval. Op restaurant gaan is een plezierig moment, en daarom moet het eten ook smaakvol zijn. Wij hebben dan wel de opdracht om evenwichtige maaltijden aan te bieden, maar we kunnen onze klanten niet dwingen een slaatje te bestellen.'
Bron: De Morgen - VILT.be