Voettocht van Mollem naar Santiago de Compostela


Dag 17, vrijdag 16 april : rustdag in Parijs


  Vandaag rondslenteren in de straten van Parijs.
 


  Om 5u, als Parijs ontwaakt, lig ik nog te dromen, of is het een nachtmerrie ?
  Het doet eens goed tot 8u in bed te kunnen liggen. De meteo belooft ons nog een betere dag. Ik slenter langzaam door de straten richting Seine en bezoek de mooie gotische kathedraal Notre-Dame, gebouwd van de 12de tot de 14de eeuw.
 


Verder langs de rechteroever van de Seine, door les Jardins des Tuileries, naar de Place de la Concorde om aldaar in te pikken op de Champs Elysées.
 
 
Het is ondertussen al middag geworden en tijd om op zoek te gaan naar Le plat du jour.
 


  Terug naar de luxe straat van Parijs waar een selecter publiek paradeert dan gisteren in de buitenwijken. Naar de Arc de Triomphe, waar op 1 na alle veldslagen van Napoleon vermeld staan.
 
 
 
 
  Langs de Avenue Kleber naar la Place du Trocadero, waar iets verder op een platform men een mooi zicht heeft op de Eiffeltoren.
 


  Langs de linkeroever en le Quai d'Orsay in een slakkengang terug tot aan de Pont de la Concorde om via de Tuileries en het Louvre mijn toer te beëindigen.
 
  Luie dag vandaag. Met deze sluit ik ook het 1ste deel van mijn voettocht af. Morgen richting Loire.
 
 
 
 
Je suis l'dauphin d'la place Dauphine Et la place Blanche a mauvaise mine Les camions sont pleins de lait Les balayeurs sont pleins d'balais Il est cinq heures Paris s'éveille Paris s'éveille Les travestis vont se raser Les stripteaseuses sont rhabillées Les traversins sont écrasés Les amoureux sont fatigués Il est cinq heures Paris s'éveille Paris s'éveille Le café est dans les tasses Les cafés nettoient leurs glaces Et sur le boulevard Montparnasse La gare n'est plus qu'une carcasse Il est cinq heures Paris s'éveille Paris s'éveille Les banlieusards sont dans les gares A la Villette on tranche le lard Paris by night, regagne les cars Les boulangers font des bâtards Il est cinq heures Paris s'éveille Paris s'éveille La tour Eiffel a froid aux pieds L'Arc de Triomphe est ranimé Et l'Obélisque est bien dressé Entre la nuit et la journée Il est cinq heures Paris s'éveille Paris s'éveille Les journaux sont imprimés Les ouvriers sont déprimés Les gens se lèvent, ils sont brimés C'est l'heure où je vais me coucher Il est cinq heures Paris se lève Il est cinq heures Je n'ai pas sommeil
 
 
 


[Top] [Overzicht] [Volgende dag]