Nog Mirage-herinneringen.


 

De BA 25De enige foto in vlucht van de BA 25  na een tussenstop begin maart 1972 in Beauvechain. Het vliegtuig zou op 28 maart neerstorten, spijtig genoeg de eerste van een te lange rij. De crash site van de BA 25De restanten van de BA25 in een veld nabij Bitburg. De piloot kon zich redden met zijn Martin Baker schietstoel. Hij hield er wel een pijnlijke rug aan over.Enkele weken later vliegt hij terug Mirage.
De BA 28 met minimale schade De BA 28 kon nog wel landen te Bitburg, zij het niet zoals het hoort. Als de motor tijdens de eindfase van de landing stilvalt is dit wel te begrijpen en te vergeven. De controle van de schietschijfDe ceremonie van het gaten tellen in de schietschijf. Elk vliegtuig had zijn eigen kleur met oefenmunitie. De treffers van het 30 mm kanon waren niet altijd duidelijk. Dan besliste de scheidsrechter.
De BA 06 bij een landingBij  270 Km/uur aan de landing beginnen met de uitlaatpijp maar op enkele centimeters van het beton, was niet eenvoudig met soms wel blutsen in de staart tot gevolg. De BA 13 vlakbij BrustemMet enige fierheid poseer ik met de BA 13 voor een publiciteitsfoto met het vliegveld van Brustem op de achtergrond.
We vlogen altijd met de uitwendige reservoirs van elk 1700 liter.
De BA 05 met de familieMet  de vliegtuigen steeds in open lucht was het voor de familie een gezellige uitstap om de Mirage van nabij te bekijken, met natuurlijk een foto voor het nageslacht. Met de BA 10 boven de ArdennenDe Ardennen waren het geliefkoosd terrein voor de oefenvluchten. De collega's van het 42ste smaldeel waren vaak in de buurt voor het maken van een actiefoto.