De
enige foto in vlucht van de BA 25 na een tussenstop begin maart 1972
in Beauvechain. Het vliegtuig zou op 28 maart neerstorten, spijtig genoeg
de eerste van een te lange rij. |
De
restanten van de BA25 in een veld nabij Bitburg. De piloot kon zich redden
met zijn Martin Baker schietstoel. Hij hield er wel een pijnlijke rug aan
over.Enkele weken later vliegt hij terug Mirage. |
De
BA 28 kon nog wel landen te Bitburg, zij het niet zoals het hoort. Als de
motor tijdens de eindfase van de landing stilvalt is dit wel te begrijpen
en te vergeven. |
De
ceremonie van het gaten tellen in de schietschijf. Elk vliegtuig had zijn
eigen kleur met oefenmunitie. De treffers van het 30 mm kanon waren niet
altijd duidelijk. Dan besliste de scheidsrechter. |
Bij
270 Km/uur aan de landing beginnen met de uitlaatpijp maar op enkele
centimeters van het beton, was niet eenvoudig met soms wel blutsen in de
staart tot gevolg. |
Met
enige fierheid poseer ik met de BA 13 voor een publiciteitsfoto met het
vliegveld van Brustem op de achtergrond.
We vlogen altijd met de uitwendige reservoirs van elk 1700 liter. |
Met
de vliegtuigen steeds in open lucht was het voor de familie een gezellige
uitstap om de Mirage van nabij te bekijken, met natuurlijk een foto
voor het nageslacht. |
De
Ardennen waren het geliefkoosd terrein voor de oefenvluchten. De collega's
van het 42ste smaldeel waren vaak in de buurt voor het maken van een
actiefoto. |