Cruise 1990
Mauritius

Twaalfde dag: maandag 22 januari - verblijf te Port Louis, Mauritius

Deze morgen aangekomen in Port Louis. Niet mis, maar op het eerste zicht zijn de Seychellen veel mooier. Om 9 uur startte onze excursie. Met de bus reden we langs de noordkant van het eiland, een rit door de suikervelden, waar overal grote hopen lavarotsen tussen lagen. Lieke op Ile aux Cerfs Je vraagt je af waarom ze die daar niet weghalen. Het zijn er niet zomaar enkele, maar werkelijke massa's rotsen die daar verspreid liggen.

Na zowat een uur rijden kwamen we aan de kust en daar werden we met een bootje overgevaren naar het eilandje Ile aux Cerfs, waar we een barbecue en koud buffet kregen, heel lekker. Daarna konden we een tweetal uren aan het strand liggen, met achter ons lavarotsen en prachtige plantengroei.

Om vier uur vertrokken we met de boot terug naar de bus en dan langs een andere weg terug naar het schip. Onderweg bezochten we de botanische tuin Pamplemousse. Mooi, maar toch niet te vergelijken met deze op Sri Lanka. Rond halfzes waren we terug aan boord. Dan gaan douchen, eten, en naar de folkloreshow gaan kijken, wat altijd heel tof is.

Och ja, ik ben nog wat vergeten. Toen we 's morgens naar het eilandje reden zijn we onderweg gestopt om een fabriek te bezoeken waar ze scheepsmodellen bouwden. Prachtig! Daar zou onze Koen zijn hartje aan kunnen ophalen! We mochten in de ateliers waar tientallen mensen bezig waren de boten in elkaar te zetten. Willy heeft er gefilmd. De afgewerkte scheepsmodellen waren echter niet te betalen.

Zo, nu gaan we maar weer slapen, want morgen moeten we vroeg op. We komen dan aan in St. Denis en Willy heeft weer een dagtrip versierd. Die vertrekt al om acht uur, dus dat is vroeg opstaan geblazen. Voilá, het schip is weer beginnen varen. Slaapwel!