PERSMEDEDELING van DOEL 2020, 16 april 2005 |
Volgens havenbestuurder Eddy Bruyninckx heeft de Antwerpse Haven "na 2011 nog meer ruimte nodig". Bruyninckx gaat er namelijk van uit dat de Antwerpse haven haar goederenomslag kan verdubbelen. Voor Doel 2020 kan havenbestuurder Eddy Bruyninckx zich voorlopig beter focussen op de gigantische problemen die samenhangen met het in gebruik nemen van het Deurgancdok. Zo is er namelijk te laat gedacht aan de ontsluiting van het Deurganckdok. Waardoor de ingebruikname van het dok voor een reusachtige verkeerschaos dreigt te zorgen. De
uitspraken van Bruyninckx getuigen bovendien van weinig
realiteitszin. Om het Deurgancdok ook effectief te laten functioneren dienen er nog honderden miljoenen euro’s geïnvesteerd te worden (Scheldeverdieping, Oosterweelverbinding, Liefkenshoekspoortunnel,...). Het belet de havenbestuurder alvast niet te pleiten voor een nog groter dok op de Linkeroever. Dat dat dok vlak naast de kerncentrale komt te liggen en de ganse regio onleefbaar dreigt te maken is blijkbaar geen punt. In de beste traditie van de Antwerpse haven (cfr. Doeldok, Verrebroekdok,...) volstaat wat nattevingerwerk om nieuwe investeringen te eisen. Ook al ontbreekt daarvoor elk maatschappelijk draagvlak. namens
Doel 2020,
|