Internetnieuws
Uw webstek efficiënt bekendmaken
U wilt verkeer op uw website. Daarom moet u hem bekendmaken.
Professionele webmarketeers verkiezen
- Aanmelden bij zoekmachines
- Offline advertenties
- Banneradvertenties
- E-mail
- Persberichten.
Als aan hen gevraagd wordt wat in het algemeen het beste effect oplevert, dan geven ze de volgorde
- Aanmelden bij zoekmachines
- E-mail
- Offline advertenties
- Persberichten
- Banneradvertenties
Als gevraagd wordt wat de beste verkoopsresultaten oplevert, geven ze de volgorde
- E-mail
- Offline advertenties
- Aanmelden bij zoekmachines
- Persberichten
- Banneradvertenties
Als de cijfers van het onderzoek met elkaar vergeleken worden, dan komt een duidelijke top-3 naar voren:
- E-mail
- Offline advertenties
- Aanmelden bij zoekmachines.
Wie wil dat zijn site bezocht wordt, mag die drie zeker niet verwaarlozen.
De subtop is
- banneradvertenties
- persberichten.
Dat verklaart de onduidelijke houding over banneradvertenties: een campagne met banners kan zeer duur zijn, maar
toch wordt er vaak voor gekozen omdat betaald wordt per surfer die de banner aanklikt. Het rendement is dus relatief hoog.
Persberichten zijn veel goedkoper, maar u bent afhankelijk van de wil van de journalist of het medium.
En de andere mogelijkheden?
- Strategische Links
- Links leggen op en naar sites met gelijkaardige inhoud lijkt het meest voor de hand liggende systeem om
bezoekers op uw stek te krijgen, toch blijkt het het op één na slechtste systeem op te leveren. Enkel spammen is
nog slechter.
- Discussiegroepen en nieuwsgroepen
- Deelname aan discussiegroepen en nieuwsgroepen scoort beter dan spam, maar alles scoort beter dan spam.
Discussiegroepen en nieuwsgroepen doen het ook beter dan strategische links, vermoedelijk door het directe
contact met de bezoekers en klanten. Het is echter tijdrovend.
Bezoek onze sites
Terug
© 1998. Web page developed, translated and maintained by Vertaalbureau Motte Abdijstraat 33 B-9500 Geraardsbergen
Belgium e-mail: peter.motte@skynet.be