Nieuw webadres
Doelgroep: studenten verpleegkunde
Inhoud: Vragen i.v.m.
anatomie, fysiologie, farmacologie,
microbiologie, voeding, geschiedenis van de verpleegkunde
Vragen i.v.m. medische pathologie en heelkunde voor verpleegkundigen
Rekenoefeningen voor verpleegkundigen
Vragen i.v.m. ICT
o.a. e-Compendium, internet & e-mail, MS Word,
PowerPoint, Encarta, mindmaps
Doel: Hulpmiddel
bij het studeren.
Een idee krijgen van het soort vragen die kunnen gesteld worden op toetsen of
examens.
Deze vragen kunnen wel geïntegreerd zijn in casussen.
Opfrissen van je kennis i.v.m. verpleegkunde.
Nieuwe website:2020:
Nieuw webadres
Kennis is slechts één element dat bijdraagt tot een
betere zorg:
Verplegen
is -volgens J.M.
Wilkinson- meer dan feiten van buiten kennen.
Om je verpleegkundige kennis om te zetten in verpleegkundige zorg, moet je
kritisch kunnen denken.
Kritisch denken in de verpleging is niets meer en niets minder dan
gericht gegevens verzamelen (anamnese), gefundeerde conclusies trekken (verpleegdiagnoses),
weldoordacht verpleegdoelen formuleren (doelstellingen bepalen),
verpleegkundige interventies plannen (planning), volgens plan zorg
verlenen (uitvoering) en controleren of de gestelde doelen zijn bereikt (evaluatie).
Succes!
Auteur:
Verstraete
Bob
www.icdien.be
Mijn
e-mailadres: Dit is gevormd door mijn voornaam,
een punt en mijn familienaam en dan @icdien.be (zonder spaties)
Indien iemand
tik-, spellings- of inhoudelijke fouten zou tegenkomen, gelieve dit zeker te laten
weten via e-mail.
waarvoor dank
|