FRANK VEREEKEN
Geboren in Dendermonde
opleiding
Secundair onderwijs
moderne
talen (KA
Dendermonde)
maturiteitsproef in de Franse taal:
"Literatuur en
toneel versus de moraal van Jean Paul Sartre
----
regent Frans
Geschiedenis, moraal (bachelor Brussel &
Lier)
"De behandeling v.h. economisch-sociaal
verleden
volgens het gewijzigde leerplan voor de observatiegraad, in
het
handboek geschiedenis."
----
maatschappelijk
werker (bachelor, Antwerpen)
"Het Gelijk van orwell? De spiraal van
thuisloosheid
toegelicht a.d.v. een exemplarisch onderzoek in een
onthaalcentrum
voor
thuisloze mannen."
----
kunstgeschiedenis
(master, Antwerpen)
"Francis Bacon. tragisch kunstenaar of
gek?
Een verhelderende kijk via kunstfilosofie en psychoanalyse"
----
Politieke
en sociale wetenschappen (bachelor,
Antwerpen)
----
Koninklijke
Academie Dendermonde en
Antwerpen (hoger onderwijs schilderen, Antwerpen)
----
Teachbenadering van autisme in de klas,
langdurige zomeropleiding opleidingscentrum autisme vzw
(OCA,
Antwerpen
----
kelner,
hulpkok, kok (PIVA Antwerpen)
specialisaties: ontvangst & recepties, wild, trendy
gastronomie
----
fotografie
----
w
e r k
leraar Lager Secundair
Onderwijs
----
coördinator
semi-internaat
Auticentrum
Antwerpen
----
Docent Hogeschool
Antwerpen
----
CLB-medewerker
Antwerpen
@buitengewoon
lager
onderwijs T1, T2, T3, T4, T8
@secundair
onderwijs
OV3, OV2-T4
&T2, OV1, ASS
@gewoon
basis- en secundair onderwijs
beleidsondersteuning:
autisme,
gedrag, vaph, zorgregie, denkkaders, zorg, coaching
vertegenwoordiging:
centrumraad en personeelsraad
mandaatfuncties:
zorgregie,
ontwikkelingsdoelen OV1 -OV2,
niet-decretale opdrachten
talen
Nederlands (schrijven,
lezen, spreken)
Frans
(schrijven,
lezen,
spreken)
Engels
(schrijven,
lezen,
spreken)
Duits
(schrijven,
lezen,
spreken)
Zweeds
(schrijven,
lezen,
spreken)
Catalaans
(begrijpen)
vorming
Rekendidactiek
Zweeds (5 jaar)
SLI of
ontwikkelingsdysfasie
Contextdenken en contextblindheid: verminderd samenhangdenken
bij
autisme
Beelddenken: divergerend denken, visueel ingesteld zijn,
ruimtelijk
denken
Opleiding
Leidinggevenden in het Stedelijk Onderwijs Antwerpen
Recente
inzichten in autisme (congres Antwerpen 2009)
Centrale
Zorgregistratie VAPH
Referentiecentra Vlaanderen (Gent)
Didactiek taal voor: gevorderden (OVSG)
CRZ,
urgentiecodering Leuven
Handelingsgerichte diagnostiek voor gevorderden, N. Pameijer, Y.
Schulpen (Brussel Departement -
netoverschrijdende
vorming)
Handelingsgericht –en schoolondersteunend werken rond kinderen
met ASS,
Autisme centraal
Zorgregie (VAPH)
Didactiek taal: inzichten in de leerplannen en inzichten in
differentiatie (OVSG)
Moeilijke mededelingen aan en over kinderen, jongeren en ouders
Een kind
met speciale noden, tal van antwoorden, nog meer vragen
(kinderen met
infantiele encefalopatie)
Nieuwe
inzichten en recente ontwikkelingen in autisme (2005)
Educatieve strategieën voor begeleiders van personen met autisme
met
een zeer jongen ontwikkelingsleeftijd, SIG
Gesprekken
met kinderen uit het basisonderwijs, Dr Martine Delfos
Opleiding Praktijkmodel handelingsgerichte diagnostiek ,Noelle
Pameijer
Autisme, H. Roeyers
Implementatie
autismestappenplan, SEN
Kinderen
met het syndroom van Gilles de la Tourette en het onderwijs,
Vlaamse
vereniging Gilles de la Tourette,
Ruimte
voor inclusief onderwijs, hefbomen vanuit het samenspel
van
onderwijs en welzijn
Inclusief onderwijs, UGent Geert Van Hove
Met
dossier kennis van zaken, open dossierbeheer,
Provinciehuis
Eetstoornissen en faalangst, SIG
Educatieve strategieën voor begeleiders van personen met
autisme, SIG
Cursus
Handelingsgerichte diagnostiek, Noelle Pameijer, SIG (2003)
Persoonlijke
adviesverlening rond hulpmiddelen/Vlaams Fonds voor sociale
integratie
van personen met een
handicap
(individueel materiële
bijstand)
Het
cognitief functioneren bij kinderen met autisme
Kortdurende hulpverlening en multiprobleemgezinnen,
Kemplerinstituut
Autisme
en differentiaaldiagnostiek (2002)
Kinderrechten en hun betekenis voor de CLB’s, UGent
Interventies in de jeugdzorg bij antisociaal gedrag en
criminaliteit
Zelfmoordpreventie bij jongeren,
Sociale
competentie bij kinderen,
Contextueel proces Management Model, een proactief denkmodel
Persoonlijke adviesverlening rond hulpmiddelen/Vlaams Fonds voor
sociale integratie van personen met een handicap
Naar
zelfstandig alleen wonen via ‘Begeleid wonen’
Probleemgedrag bij personen met autisme, een uitdaging (OCA)
Handelen
en diagnostiek, breder dan ‘diagnostisch handelen’ (RUG 2000)
Conflicthantering, PCA
Ondersteunende communicatie
Flexiebele communicatie (Belbin)
Inleiding tot bijzondere vormen van leer –en ander gedrag, UIA
Langdurige Opleiding, Gezins –en schoolgericht handelen bij
opvoedings-
en gedragsproblemen , Soc. Hoger
Onderwijs
Heverlee 1999
Juridische maatregelen voor jongeren
Communicatie in multiculturele context, UGent
Relationele en
seksuele vorming op school, suggesties voor een geïntegreerde
aanpak
Standaarden voor de praktijk in het onderwijs, Kinderen met
ernstige
problemen (AD(H)D, Angst, borderline, Cara,…),
M.
Haxe
Eerste
hulp bij gedragsproblemen, L. koning
Cliënt
centered technieken in de klas, Prof . Frank De Fever VUB (1998)
Juridische handvaten voor het omgaan met deontologische
problemen
Hersengestoorde kinderen, vroegdiagnose en –behandeling
Attitude-evaluatie via SAM en arbeidstrajectbemiddeling
Beroepsuitoefening van de welzijnswerker, deontologie en
aansprakelijkheid
Explaining the enigma, Uta Frith en autisme een handicap met
vele
gezichten Nederland (1997)
Exploraties
in een behandelingsprogramma voor autistische kinderen, RUG
–seminiarie
voor psychologische
benadering
(A. Van Hoecke 1996)
De
educatieve benadering van autisme (OCA 1996)
De
educatieve benadering van autisme in de leefgroep (OCA 1995)
Transactionele Analyse (Gent 1994)
STAMBOOM