FRANK VEREEKEN

Geboren in Dendermonde


       opleiding     
Secundair onderwijs moderne talen (KA Dendermonde)        

                   maturiteitsproef in de Franse taal: "Literatuur en toneel versus de  moraal van Jean Paul Sartre
  ----
                   regent Frans Geschiedenis, moraal (bachelor Brussel & Lier)
                   "De behandeling v.h. economisch-sociaal verleden volgens het gewijzigde leerplan voor de observatiegraad, in het handboek geschiedenis."
 
----
                   maatschappelijk werker (bachelor, Antwerpen)
                   "Het Gelijk van orwell? De spiraal van thuisloosheid toegelicht a.d.v. een exemplarisch onderzoek in een onthaalcentrum
voor thuisloze mannen."

  
----
                   kunstgeschiedenis (master, Antwerpen) 
                   "Francis Bacon. tragisch kunstenaar of gek?  Een verhelderende kijk via kunstfilosofie en psychoanalyse"
  
----
                   Politieke en sociale wetenschappen (bachelor, Antwerpen)
   ----
                   Koninklijke Academie Dendermonde  en  Antwerpen (hoger onderwijs schilderen, Antwerpen)
   ----
                   Teachbenadering van autisme  in de klas, langdurige zomeropleiding opleidingscentrum autisme vzw (OCA,   
                   Antwerpen
----
kelner, hulpkok, kok (PIVA Antwerpen)
specialisaties: ontvangst & recepties, wild, trendy gastronomie
----
fotografie
           ----        


                      w e r k        


            leraar Lager Secundair Onderwijs
                                         ----                                  
            coördinator semi-internaat Auticentrum Antwerpen
                                                        ----                                                 
          Docent Hogeschool Antwerpen
                                                                                      ----                                                                              
CLB-medewerker Antwerpen
     @buitengewoon lager onderwijs T1, T2, T3, T4, T8
    @secundair onderwijs OV3, OV2-T4 &T2, OV1, ASS

 @gewoon basis- en secundair
onderwijs
                       beleidsondersteuning: autisme, gedrag, vaph, zorgregie, denkkaders, zorg, coaching
vertegenwoordiging: centrumraad en  personeelsraad
                       mandaatfuncties: zorgregie, ontwikkelingsdoelen OV1 -OV2, niet-decretale opdrachten

          
                
       talen          

  Nederlands (schrijven, lezen, spreken)
 
Frans          
(schrijven, lezen, spreken)
  Engels         (schrijven, lezen, spreken)
 Duits           (schrijven, lezen, spreken)
  Zweeds       (schrijven, lezen, spreken)
 Catalaans   
(begrijpen)                           


vorming 
    

Rekendidactiek

Zweeds (5 jaar)

                 SLI of ontwikkelingsdysfasie
                 Contextdenken en contextblindheid: verminderd samenhangdenken bij autisme
                 Beelddenken: divergerend denken, visueel ingesteld zijn, ruimtelijk denken
                 Opleiding Leidinggevenden in het Stedelijk Onderwijs Antwerpen
                 Recente inzichten in autisme (congres Antwerpen 2009)
                 Centrale Zorgregistratie VAPH
                 Referentiecentra Vlaanderen (Gent)
                 Didactiek taal voor: gevorderden (OVSG)
                 CRZ, urgentiecodering  Leuven
                 Handelingsgerichte diagnostiek voor gevorderden, N. Pameijer, Y. Schulpen (Brussel Departement - 
                 netoverschrijdende vorming)            

                 Handelingsgericht –en schoolondersteunend werken rond kinderen met ASS, Autisme centraal
                 Zorgregie (VAPH)
                 Didactiek taal: inzichten in de leerplannen en inzichten in differentiatie (OVSG)
                 Moeilijke mededelingen aan en over kinderen, jongeren en ouders
                 Een kind met speciale noden, tal van antwoorden, nog meer vragen (kinderen met infantiele encefalopatie)
                 Nieuwe inzichten en recente ontwikkelingen in autisme (2005)
                 Educatieve strategieën voor begeleiders van personen met autisme met een zeer jongen ontwikkelingsleeftijd, SIG
                 Gesprekken met kinderen uit het basisonderwijs, Dr Martine Delfos
                 Opleiding Praktijkmodel handelingsgerichte diagnostiek ,Noelle Pameijer
                 Autisme, H. Roeyers
                 Implementatie autismestappenplan, SEN  
                 Kinderen met het syndroom van Gilles de la Tourette en het onderwijs, Vlaamse vereniging Gilles de la Tourette, 
                 Ruimte voor inclusief onderwijs,  hefbomen vanuit het samenspel van onderwijs en welzijn
                 Inclusief onderwijs, UGent Geert Van Hove
                 Met dossier kennis van zaken, open dossierbeheer, Provinciehuis            
                 Eetstoornissen en faalangst, SIG
                 Educatieve strategieën voor begeleiders van personen met autisme, SIG
                 Cursus Handelingsgerichte diagnostiek, Noelle Pameijer, SIG (2003)
                 Persoonlijke adviesverlening rond hulpmiddelen/Vlaams Fonds voor sociale integratie van  personen met een
                 handicap  (individueel materiële 
                 bijstand)

                 Het cognitief functioneren bij kinderen met autisme
                 Kortdurende hulpverlening en multiprobleemgezinnen, Kemplerinstituut   
                 Autisme en  differentiaaldiagnostiek (2002)
                 Kinderrechten en hun betekenis voor de CLB’s,  UGent
                 Interventies in de jeugdzorg bij antisociaal gedrag en criminaliteit
                 Zelfmoordpreventie bij jongeren, 
                 Sociale competentie bij kinderen,
                 Contextueel proces Management Model, een proactief denkmodel
                 Persoonlijke adviesverlening rond hulpmiddelen/Vlaams Fonds voor sociale integratie van  personen met een handicap
                 Naar zelfstandig alleen wonen via ‘Begeleid wonen’
                 Probleemgedrag bij personen met autisme, een uitdaging (OCA)
                 Handelen en diagnostiek, breder dan ‘diagnostisch handelen’ (RUG 2000)
                 Conflicthantering,  PCA
                 Ondersteunende communicatie
                 Flexiebele communicatie (Belbin)
                 Inleiding tot bijzondere vormen van leer –en ander gedrag, UIA
                 Langdurige Opleiding, Gezins –en schoolgericht handelen bij opvoedings- en gedragsproblemen , Soc. Hoger 
                 Onderwijs   Heverlee 1999

                 Juridische maatregelen voor jongeren
                 Communicatie in multiculturele context, UGent
                 Relationele en seksuele vorming op school, suggesties voor een geïntegreerde aanpak
                 Standaarden voor de praktijk in het onderwijs, Kinderen met ernstige problemen (AD(H)D, Angst, borderline, Cara,…),
                 M. Haxe

                 Eerste hulp bij gedragsproblemen, L. koning
                 Cliënt centered technieken in de klas, Prof . Frank De Fever VUB (1998)
                 Juridische handvaten  voor het omgaan met deontologische problemen
                 Hersengestoorde kinderen, vroegdiagnose en –behandeling
                 Attitude-evaluatie via SAM en arbeidstrajectbemiddeling
                 Beroepsuitoefening van de welzijnswerker, deontologie en aansprakelijkheid
                 Explaining the enigma, Uta Frith en autisme een handicap met vele gezichten   Nederland (1997)
                 Exploraties in een behandelingsprogramma voor autistische kinderen, RUG –seminiarie voor psychologische
                 benadering (A. Van Hoecke 1996)

                 De educatieve benadering van autisme (OCA 1996)
                 De educatieve benadering van autisme in de leefgroep (OCA 1995)
                 Transactionele Analyse (Gent 1994)




STAMBOOM


stamboom%20frank.jpg




                      

Ik denk, beleef en schep

BELGIUM

(c) F.Vereeken